chaffern تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

chaffern: تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری فروش فیلم‌ ربطی به موفقیت و دوام آن‌ ندارد / ستاره اسکندری

    «فروش فیلم‌ها ربطی به موفقیت و دوام آن‌ها ندارد و این‌که مقدار فروش تنها معیار این‌روزهای سینمای ما شده، به‌نظرم بسیار غلط است.»⁣

    فروش فیلم‌ ربطی به موفقیت و دوام آن‌ ندارد / ستاره اسکندری

    ستاره اسکندری: فروش فیلم ربطی به موفقیت و دوام آن ندارد

    عبارات مهم : ایران

    «فروش فیلم ها ربطی به موفقیت و دوام آن ها ندارد و این که مقدار فروش تنها معیار این روزهای سینمای ما شده، به نظرم بسیار غلط است.»⁣

    به گزارش صبا، ستاره اسکندری از تئاتر آمد و به قول خودش در تلویزیون پرورش پیدا کرد. بازی های گزیده او در سینما باعث شد تا کمتر او را بر پرده نقره ای ببینیم ولی این روزها او با «خانه کاغذی» به سینماها آمده است.گفت و گوی «صبا» با او سرشار از نگرانی ها و دغدغه های او جهت هنر کشور عزیزمان ایران بود که در آن از فعالیت های خود، بخصوص تاسیس منزل فرهنگ و هنر مانا جهت فعالیت های تئاتری سخن گفت.

    فروش فیلم‌ ربطی به موفقیت و دوام آن‌ ندارد / ستاره اسکندری

    زن اسکندری همه ما شما را از تلویزیون و سریال های تلویزیونی شناختیم و فعالیت شما در سینما هر لحظه موردی و محدود بوده هست. البته امسال دو فیلم «دریاچه ماهی» و «خانه کاغذی» با بازی شما اکران شده است است که فیلم «دریاچه ماهی» از جشنواره دو سال پیش به جا مانده بود. گزینش های شما در سینما به چه موضوعی ارتباط دارد؟ آیا سخت گیری شما در سینما جهت گزینش نقش زیاد است یا در تلویزیون جهت کار راحت تر هستید؟

    حقیقتش را بخواهید مدت ها است که در تلویزیون هم نیستم. واقعیت این است که من جهت کار تصویر چه در تلویزیون و چه در سینما نسبت به تئاتر با سخت گیری کمتری برخورد می کنم. در تلویزیون امکان گزینش زیاد است چون من اصولا به قول معروف در تئاتر به دنیا آمدم و در تلویزیون بزرگ شده است ام و بیش از ۲۰ سال است که در تلویزیون فعالیت می کنم. بعد طبیعی است که در طی این مدت شما و بینندگان دیگر مرا زیاد در تلویزیون دیده باشید و خاصیت تلویزیون در همین زیاد دیده شدن است.

    در سینما کمتر فعالیت داشتم نه به خاطر این که انتخابی در این میان نداشتم بلکه پیشنهاداتی که در حوزه سینما به من شد کمتر از پیشنهادات من در تلویزیون و تئاتر بود هرچند که در تئاتر هم حضور پررنگی نداشتم و در ۲۰ سال گذشته تنها در ۱۲ تئاتر کار کردم که از نظر کیفیتی همه کیفیت بالایی داشتند و مورد اقبال عمومی هم قرار گرفته اند ، شاید به همین علت در تئاتر نامم کمی بزرگ تر باشد

    «فروش فیلم‌ها ربطی به موفقیت و دوام آن‌ها ندارد و این‌که مقدار فروش تنها معیار این‌روزهای سینمای ما شده، به‌نظرم بسیار غلط است.»⁣

    یکی از دو فیلم امسال شما «دریاچه ماهی» بود که در آن فیلم نقش جالب و خاص ای داشتید و خود فیلم هم مضمون و حال و هوای خاصی داشت، ولی متاسفانه تا حدی این فیلم قربانی شرایط اکران شد. کمی در مورد حضورتان در این فیلم و نحوه ارتباطتان با این شخصیت در شرایطی که قطعا این پروژه تولید مشکل هم داشت جهت ما صحبت کنید. مخصوصا فیلم دفاع مقدسی که ساخت آن ها در سینمای ما روز به روز کمتر می شود.

    در شرایطی که هر لحظه در جنگ زیاد به مرد ها پرداخته می شود و زنان این مردان جنگی کمتر دیده می شوند، «دریاچه ماهی» فیلمی با یک نگاه خانمانه به جنگ بود و این به نقش من در فیلم هیچ ارتباطی ندارد، بلکه نوع نگاه به جنگ در این فیلم نگاهی شاعرانه بود و جهت من بار ضد جنگ داشت. تمام این ها باعث شد علی رغم این که شرایط سنی نقشم از من زیاد بود ولی با اطمینان خاطر این مسئله را بپذیرم و بازی در این فیلم را خیلی دوست داشتم. ولی متاسفانه همانطور که گفتید ما این روزها بسیار درگیر تجارت در سینما هستیم، داستان هایی را جهت مردم تعریف می کنیم ، عده ای را در نظر مردم قهرمان می کنیم و با همان داستان ها و افراد به پیش می رویم و به نظرم به اندازه ای بار اندیشه در سینمای کشور عزیزمان ایران در اولویت های پایین قرار گرفته است که از بعضی وقایع که در این سینما رخ می دهد تعجب می کنم.

    گاهی دوستان خبرنگار به من زنگ می زنند و نظرم را راجع به موفقیت یک فیلم در نسبت با آمار فروش آن می پرسند. تصویر العمل من این است که اصولا نفس این پرسش از طرف جامعه خبرنگار بعید هست. واقعیت این است که فروش فیلم ها ربطی به موفقیت و دوام آن ها ندارد و این که مقدار فروش تنها معیار این روزهای سینمای ما شده، به نظرم بسیار غلط هست. این عدم فروش ها دلایل متعدد و مختلفی دارد، از پخش کننده و سینما دار تا سیاست چینش فیلم ها و تامین میزان اندیشه ای که قرار است در فیلم ها وجود داشته باشد و هزار و یک عنصر در دیده شدن یا فروش یک کار می توانند دخیل باشند.

    فروش فیلم‌ ربطی به موفقیت و دوام آن‌ ندارد / ستاره اسکندری

    به نظر من فیلم «دریاچه ماهی» فیلم سینماهای امروز ما نبود و نیست. متعلق به آن جنس سینمایی که ما امروز آن را مشاهده می کنیم نیست و در واقع جای آن در این سینما نیست. ولی من انتظار داشتم بخش های مرتبط با شرکت ها و نهادهایی که باید از آثاری این چنینی حمایت کنند، اقدامی انجام دهند ولی هیچ کاری نکردند و درکمال تعجب هیچ حمایتی از این فیلم نشد و به نوعی این فیلم خیلی تنها ماند که از این اتفاق متاسفم.

    شرایط اکران «خانه کاغذی» را چگونه ارزیابی می کنید؟

    متاسفانه اتفاقی که جهت «دریاچه ماهی» افتاد این روزها جهت :خانه کاغذی» هم به نوعی در حال رقم خوردن است چون آنقدرعادت کرده ایم که این روزها فیلم های راحت تری را ببینیم و به آسانی و بدون فکر کردن از فیلم ها عبور کنیم، «خانه کاغذی» هم خوب دیده نمی شود. ضمن این که پرسشها خاصی گریبان این فیلم را گرفته است.

    «فروش فیلم‌ها ربطی به موفقیت و دوام آن‌ها ندارد و این‌که مقدار فروش تنها معیار این‌روزهای سینمای ما شده، به‌نظرم بسیار غلط است.»⁣

    ما در مملکتی زندگی می کنیم که چندین مدل اداره می شود و آن چه که در سینما اکران می شود ناگاه به وسیله تلویزیون تحریم می شود و گاهی آن چه در تلویزیون پخش می شود به وسیله رسانه ای یا جای دیگری تحریم می شود و من نمی دانم ما کی قرار است به یک وحدت عمل برسیم. فیلمی را وزارت ارشاد برطرف توقیف می کند ولی نامه ای که از یک جایی نوشته می شود و کار هایی که عده ای دیگری می کنند جو را به هم می ریزد.

    انگار نه انگار که ما در این کشور مدیریت فرهنگی داریم که باید جهت آبادانی و به سامان رساندن این اوضاع در سینما و تلویزیون تلاش کنند. جسارت می کنم و بخشی از این مسئله را معطوف به رسانه ها و اهالی خبر به خصوص در دنیای مجازی می دانم که گاهی تعدادی از آن ها جلوتر و متفاوت تر از واقعیت ها فعالیت می کنند و در بسیاری از مطبوعات ما دیگر چیزی به نام نقد وجود ندارد و زیاد فعالیت های شبیه جو و اتمسفری بر له یا علیه شخص یا جریان یا فیلم خاصی هست. این پرسشها را هر شخصی در هر فعالیت هنری که داشته باشد دلگیر می کند و از نظر من به نوعی در یک شرایط گذار و یک آشفته بازار عجیبی به سر می بریم. من تعجب می کنم چگونه شخصی می تواند در سینما و تئاتر باشد ولی در تلویزیون حضورش ممنوع باشد؟ شنیده ام تیزر «خانه کاغذی» به خاطر تصویر آقای پاکدل از تلویزیون پخش نشد و گفته اند باید تیزر جدیدی جهت این فیلم ساخته شود.

    فروش فیلم‌ ربطی به موفقیت و دوام آن‌ ندارد / ستاره اسکندری

    این جاست که تعجب می کنید چگونه شخصی با سابقه فعالیت تلویزیونی که اکنون هم در سینما و تئاتر فعال است در تلویزیون مملکت ممنوع الپخش است؟ تمام این پرسشها ذره ذره به سینمای مستقل و به ما ضربه می زنند و باعث می شود افراد بیایند و از سینمایی که یکی از ارکان و رسالت های مهم آن به دوش کشیدن یا ارتقاء یک فرهنگ است دست بردارند.

    متاسفانه کسانی که در سینمای مستقل هستند با استمرار این اوضاع می بینند چاره ای جز پناه بردن به ساخت فیلم هایی که دور از اندیشه است و طنزهای سخیفی در آن دیده می شود ندارند و تنها دلیلشان جهت این کار بازگشت سرمایه هست. گاهی مسئولین دقت نمی کنند که همه به کشتن هم برخاستند نه به یاری کردن یک دیگر. مگر چقدر تحمل دیدن این فضا را در فرهنگ و هنر مان داریم؟ ما به آبادانی در کشورمان نیاز داریم که سرچشمه آن از فرهنگ و هنرمی آید.

    خانم اسکندری شنیده ام امسال در کنار فعالیت هایتان یک منزل فرهنگ و هنر هم تاسیس کرده اید. لطفاً کمی در مورد این موسسه و فعالیت های آن برایمان بگویید؟

    وقتی زیاد در مورد پرسشها مصاحبه می کنید این مصاحبه ها از نظر عده ای تبدیل به غرولند می شود و من فکر کردم که بتوانم وارد عمل شوم و اگر فکر می کنم چیزهایی در حرفه ام گمشده هست، شروع کنم و جایی را بنیاد بگذارم تا آن گونه که من به این حرفه نگاه می کنم در آن جا اتفاقات و جریاناتی جهت تئاتر جاری شود. منزل فرهنگ و هنر مانا یک ماه است فعالیت خود را کم و بیش شروع کرده و فعالیت های این موسسه چند رویکرد مهم دارد.

    یکی از آن ها پیگیری کردن نگاهی به نام نقد است که مدت هاست در فضای تئاتر ما گم شده است و همه چیز در حد سلیقه و روابط عمومی در عرصه تئاتر پایین آمده هست. یکی از فعالیت های من در این موسسه این است که شرایطی فراهم کنم تا دوستان منتقد در این جا جمع شوند و با برگزاری کلاس های منتقدان فراسلیقه ای با نظر فراجناحی را تربیت کنیم و نقد در تئاتر ما دوباره به امری کارشناسانه بدل شود. دیگر رویکرد ما این است که با توجه به مجموعه اتفاقاتی که در تئاتر پایتخت کشور عزیزمان ایران در حال رخ دادن است و کمبود تئاتر در شهرستان ها بسیار متمایلم که این مرکز یک پل ارتباطی بین شهرستان ها و پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد و تا جایی که می توانم از کارهای شهرستانی در محل تولید ارزش و اجرا های پایتخت کشور عزیزمان ایران این کارها حمایت کنم. تا آن دوستان هم به پایتخت کشور عزیزمان ایران بیایند و ببینند که در این جا هم تئاتر درگیری های خود را دارد و مثل قصه مهاجرت نشود که به سودای کار بهتر در تئاتر یا اتفاق بهتری به این جا بیایند. دلم می خواهد این بازیگران و صورت های معروف شهرستانی بدانند که بهتر است در شهر خود کار کنند و تلاش کنند تئاتر را در شهر خود جاری کنند و تئاتر تبدیل به نیاز هر شهری شود.

    از دیگر برنامه های ما در این موسسه تمرکز بر اشکال تئاتر ایرانی است که بعضی از آن ها در حال فراموش شدن بدون ثبت شدن هستند. خیمه شب بازی، نقالی، پرده خوانی و تعزیه که از جمله بخش های آشنا شده است هنر تئاتر کشور عزیزمان ایران است را همه می شناسند ولی شاید این روزها همه ما در تئاتر درگیر اتفاقات مدرن تری هستیم بدون این که آن سابقه را بلد باشیم و به نسل های آینده خود انتقال دهیم و میل به دارم کار این ثبت را در منزل فرهنگ و هنر مانا انجام دهم. فعالیت دیگر ما در این موسسه این است که شما سراغ هر کارگردان تئاتری بروید کمتر سایتی را پیدا می کنید که در آن تاریخ شفاهی زندگی و فعالیت های آن ها مستند شده است باشد، از جمله نمایشنامه هایی که ند، تصویر هایی که از اجراهای خود دارند یا حتی فیلم های کارهای این اساتید که دانه دانه در حال رفتن هستند و تجربه های خود را با خود به گورمی برند.

    تلاش من این است که بتوانم به این تلاش ها و تجربه ها دست پیدا کنم و آن ها را جمع آوری کنم. از همه این ها مهمتر این است که ما مدت هاست گفت و گو را فراموش کرده ایم و جامعه ما تبدیل به جامعه ای مونولوگ شده است و صدای همدیگر را نمی شنویم. از آن جایی که مبنای تئاتر از نظر من دیالوگ است امیدوارم منزل فرهنگ و هنر مانا تبدیل به محلی جهت گفت وگوی اهالی تئاتر سینما و تلویزیون شود.

    تا جایی که از صحبت های شما برداشت کردم فعالیت منزل فرهنگ و هنر ما نا فعالیت های پژوهشی با تکیه بر تئاتر در درجه اول و سینما و تلویزیون است آیا بخش آموزشی هم در این منزل فرهنگ و هنر وجود دارد یا در فازهای بعدی به آن اضافه می شود؟

    بیش از آن که آموزش و تئاتر به صورت مستقیم در این موسسه اتفاق بیفتد دوست دارم اگر آموزشی هم اتفاق می افتد آموزش اطراف تئاتر باشد چون اکنون به اندازه موهای سر من و شما آموزشگاه تئاتر در کشورمان وجود دارد.گویا ما از یاد برده ایم که در تئاتر فلسفه و ادبیات و موسیقی داریم. من ترجیح می دهم در اطراف تئاتر قدم بزنم چون آن چیزی که از نظر من نهال تئاتر را نازک و بی جان می کند این است که آنگونه که باید ریشه آن نیرومند و مستحکم نشده هست، بنابراین فعلا تمایلی به پرورش شاگردی ندارم که بعدا نتوانم به آن ها بگویم پا به چه عرصه ای گذاشته اند.

    کمی در مورد فیلم «خانه کاغذی» صحبت کنید. قبلا در فیلم«نیمه شب اتفاق افتاد» با زن پاکروان در مقام تهیه کننده و کارگردان همکاری داشته اید و این بار این همکاری در مقام تهیه کننده و بازیگر در «خانه کاغذی» تکرار شد، ضمن این که هر دوی شما در این فیلم با آقای پرویز پرستویی همبازی بوده اید کمی در مورد این فیلم با ما صحبت کنید؟

    همانطور که اشاره کردید من و زن پاکروان قبلا در مقام بازیگر و کارگردان در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» که آن را بسیار دوست دارم با هم همکاری کردیم و بعدا او در نقش تهیه کننده و بازیگر در کنار من قرار گرفت.

    وقتی «خانه کاغذی» به من پیشنهاد شد، نوع قصه آن فیلم جهت من بسیار جالب بود که در روزگاری که همه به فروش و پرسشها گیشه ای و امثال آن فکر می کنند؛ کسی آمده و زندگی یک روزنامه نگار شریف را که زندگی اش دچار تحولاتی شده است است در داستان خود تعریف می کنند. روزنامه نگاری که که قصد افشاگری دارد و ته مانده قدرت مبارزه ای در او است و به واسطه یک علاقه دوباره برمی خیزد و دوباره شروع به نوشتن می کند و همه این ها جهت من نکات جالب داستان بود . «خانه کاغذی» در این جامعه سیاست زده جهت من یک باعشق جالب بود و با این فیلم تاریخی را با خود مرور می کردم که ما چقدر در کشوری با این حجم پرسشها متفاوت زندگی کرده ایم و زندگی ها، علاقه ها و خانواده ها تحت تاثیر وقایع اجتماعی و سیاسی متفاوت در طول وقت قرار گرفت.

    با توجه به فعالیت شما در منزل فرهنگ و هنر مانا، آیا سال آینده یا در امسال برنامه ای جهت حضور در تئاتر دارید؟

    بله، این منزل فرهنگ وقتم را گرفته ولی بعد از سه سال که از نمایش «هم هوایی» گذشته هست، این روزها در تماشاخانه کشور عزیزمان ایران شهر در تئاتری به نام «نفر دوم» به کارگردانی مهین صدری در کنار خودش و الهام کردا و مشغول بازی هستم و مخاطبان این نوشته را به تماشای این تئاتر دعوت می کنم. چون کاری است که به نظرم به فضای ذهنی ام نزدیک بود و تا آخر دی ماه اجرای این نمایش را ادامه می دهم.

    واژه های کلیدی: ایران | تئاتر | سینما | فرهنگ | فعالیت | ایرانی | سینمای | سینمایی | تلویزیون | تلویزیون | فعالیت های پژوهشی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار