chaffern تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

chaffern: تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه‌ای سینمایی کشور بازنشر شد؛ صحنه‌ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا

    حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    عبارات مهم : ایران

    حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه ای سینمایی کشور بازنشر شد؛ صحنه ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا و کمال تبریزی.

    به گزارش تماشاگران امرو؛ همان وقت این سفر و این همنشینی خیلی سروصدا کرد. اینکه آیا در ژاپن این دو تفکر متفاوت سینمایی می توانند کنار هم بنشینند و دیالوگ کنند ولی امکان چنین اقدامی در مرزهای سرزمینی کشور عزیزمان ایران وجود ندارد. از آن وقت ولی هیچ یک از دو طرف آن میز غذا راجع به سفر و شرح صحبت هایشان چیزی نگفتند تا اینکه خبر استمرار ممنوع الفعالیتی فاطمه معتمدآریا رسانه ای شد. جلوی بازی او در یک سریال تلویزیونی دوباره گرفته شد. او که از سال 88 در تلویزیون فعالیت جدیدی نداشته است!

    حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    این خبر بهانه خوبی بود جهت تماس با وحید جلیلی و حرف زدن راجع به فاطمه معتمد آریا. مصاحبه انجام شد. او خواست مصاحبه را قبل انتشار ببیند و در وقت بازخوانی مطلب، بخش هایی به گفته هایش اضافه کرده هست؛ بخش هایی راجع به مجریان انقلابی و البته انتقادهای شدید از رسانه ملی و طیف مدیران ضرغامی.

    * یکی از بااهمیت ترین تصویر هایی که در ماه های اخیر در عالم سینما منتشر شد، تصویر حضور شما در کنار زن معتمدآریا در ژاپن بود؛ تقریبا دو طیف متفاوت فکری از اصولگرا و اصلاح طلب سر یک میز غذا. دیروز خبر تازه ای منتشر شد راجع به اینکه ایشان در تلویزیون ممنوع التصویر هستند و نامشان از لیست بازیگران آقای اسعدیان از بین بردن شده است هست. بعد از آن دیداری که شما با ایشان داشتید نظرتان راجع به ایشان عوض کردن کرده یا فکر می کنید زن معتمدآریا صلاحیت کار هنری در تلویزیون دارند یا همچنان مخالف هستید؟

    اصل خبر ممنوع التصویری را می فرستید؟ الکی راجع به یک شایعه سر کار نرویم؟! درست هست. قرار بوده ایشان در سریال آقای اسعدیان بازی کند و نگذاشتند. به جایش زن گودرزی قرار شده است بازی کند. روزنامه سینمای آقای جیرانی هم نوشته.

    حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه‌ای سینمایی کشور بازنشر شد؛ صحنه‌ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا

    کاش آن سال هایی که ما ممنوع التصویر بودیم رفقایی مثل شما داشتیم ! آقای جیرانی یادش رفته که به هفت دعوت شدم و زنگ زد گفت نیا، ممنوع التصویری! البته آن وقت انگیزه نداشت رسانه ای اش کند ! تازه خودش هم زنگ نزد و مسعود فراستی به نیابت از جیرانی تماس گرفت.

    * آقا واقعا اینکه شما ممنوع التصویر شده است باشید، خودش تیتر یک است! در باور عمومی، شما فقط ممنوع التصویر می کنید!

    باور عمومی نیست. باور شخصی رسانه های محفلی هست. مشکل، تبعیض ها و تحریف ها و یک بام و دوهواهاست. ضمنا اخیرا که سریال «آشپز باشی» با بازی زن معتمد آریا پخش شد. چطور می گویید ممنوع التصویرند؟

    حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    * کارهای قدیمی ارزش انگار مشکلی ندارد. ظاهرا فقط جهت کارهای تازه ممنوع الکار هستند!

    آقای شمقدری هم سال هاست دارد تلاش می کند یک سریال از تلویزیون بگیرد و خیلی کارگردان ها و بازیگرهای دیگر که دل پری از مدیریت های سیما دارند. ممنوع التصویری زیاد در سینما اعمال می شود تا تلویزیون. یادتان است بلایی که بعضی سینمایی ها بر سر حامد کمیلی و علیرام نورایی و محمدرضا شریفی نیا و … آوردند؟ صرفا به خاطر اینکه در فیلم هایی بازی کرده بودند که با منافع ایدئولوژیک بعضی ها همخوان نبود !

    * بعد از دیداری که شما با زن معتمد آریا داشتید نظرتان راجع به ایشان عوض کردن کرده یا فکر می کنید ایشان صلاحیت کار هنری در تلویزیون دارند یا همچنان مخالف هستید؟

    حدود یک ماه قبل بود که یک تصویر خیلی در فضای رسانه‌ای سینمایی کشور بازنشر شد؛ صحنه‌ای از یک میز غذا با حضور وحید جلیلی، منتقد سینمایی اصولگرا با فاطمه معتمدآریا

    «همچنان» مخالف هستم؟!! خوب خودتان می برید و می دوزید و نسبت خلاف می دهید و … . نظر من قبل و بعد سفر ژاپن فرقی نکرده. قبلش هم نظر من نسبت به ایشان مثبت بود و هنوز هم هست.

    * ایشان به خاطر عقاید سیاسی و حضورشان در آن فیلم انتخاباتی در سال 88 اجازه کار ندارند و …

    کدام فیلم؟

    حمایت وحید جلیلی از فاطمه معتمدآریا

    * فیلم انتخاباتی آقای موسوی.

    چه ربطی دارد؟! آقای حیدریان که مدیر ستاد بازیگران و صورت های معروف آقای موسوی بوده الان مدیر سینمای کشور است!

    * ولی به نظر می رسد ایشان همچنان در تلویزیون ممنوع الفعالیت هستند و …

    بازار شایعات را داغ کنید ولی یک ذره هم به واقعیت ها نگاهی بیندازید! بسیاری مدیران و بازیگران و مجریان و کارمندان صداوسیما به آقای موسوی رأی دادند و الان هم کارشان را می کنند. اگر به خاطر شرکت در فیلم تبلیغاتی کسی ممنوع التصویر بشود سازنده آن فیلم آقای مجید مجیدی بوده که با بیشترین حمایت های نظام، بعد از فتنه ۸۸ فیلم ساخته. آقای حیدریان که عضو فعال آن ستاده بوده الان مدیر سینمای کشور هست. تا قبل از شورش بر رأی مردم و مخالفت با جمهوریت نظام، هر کسی به یک کاندیدایی رأی داده. اینکه مشکلی نداشته. آقای افخمی هم به آقای کروبی رأی داده و … .

    * خودتان اگر بخواهید راجع به زن معتمدآریا جمله ای بگویید چه می گویید؟ بالاخره اگر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب سینما بتوانند دور هم بنشینند، حتما باید بروند یک کشور دیگر، به عنوان نمونه ژاپن؟ واقعا این امکان جهت دیالوگ در همین کشور عزیزمان ایران وجود ندارد؟

    قاعدتا من این تقسیم بندی ها را قبول ندارم. اگر عملکرد ما را در جشنواره مردمی فیلم عمار ببینید، این نظر را نخواهید داشت. ما قبل از اینکه به فیلم ساز پر مخاطب و جهانی ایران، آقای سلحشور رحمه الله علیه جایزه داده باشیم به مرحوم آقای امیر قویدل و آقای داوود میرباقری جایزه داده ایم یا در دوره های بعدی فانوس عمار را به آقای جعفری جوزانی یا حسین زندباف داده ایم.

    نکته این است که فراتر از بازی های ژورنالیستی و پاپاراتزی های سیاسی در واقعیت خیلی از این مرزبندی هایی که بعضی دوست دارند راجع به اش جنجال کنند وجود خارجی ندارد. یکی از بااهمیت ترین فیلم ها و درخشان ترین بازی های زن معتمد آریا در فیلم «گیلانه» هست. 10 سال پیش زمانی که سوره بودم، مفصلا به «گیلانه» پرداختیم و با زن رخشان بنی اعتماد میزگرد داشتیم که چاپ شده. یعنی هنگامی که که به واقعیت نگاه می کنید می بینید که فراتر از بازی های ژورنالیستی سخیف و پیش پاافتاده اگر بر اساس اطلاعات واقعی و منصفانه بخواهید نگاه کنید بسیاری از این کارهای ژورنالیستی، بازی سیاسی است.

    * حتما مورد نیاز بود بروید ژاپن جهت دیالوگ؟

    «از این طرف که منم راه کاروان باز است». همه جا می شود دیالوگ کرد. ما 10 سال پیش آن میزگرد را داشتیم و قبل و بعد از آن هم عملکردمان براق است.

    * مثل آن زمانی نیست که آقای مخملباف می گفتند نمی شود با آقای کیارستمی در یک لانگ شات قرار داده شد که طیف های سینمای ما این طور نیستند؟

    به خوب توصیه ای اشاره کردید. ایشان وضعیتشان مشخص هست. همان افراطی ها سر از تفریط و بی هویتی درآوردند و به سخیف ترین مواضع افتاده اند.

    * بعد به اینکه دو طرف می توانند با هم صحبت کنند قائلید؟

    اصلا دو طرفی وجود ندارد. زن معتمدآریا کسی است که «گیلانه» و «مهر مادری» و «روسری آبی» را بازی کرده و کسی است که یکی از سالم ترین نیروهای سینمای کشور عزیزمان ایران از لحاظ خانوادگی و خوش نامی هست. این دو طرف که می گویید را من نمی فهمم.

    * یعنی از نظر شما غیرخودی نیستند؟

    تعریف خودی و غیرخودی مشخص هست. هر کسی که دلبسته استقلال و هویت کشور عزیزمان ایران باشد، چه استقلال فرهنگی، چه استقلال سیاسی و جهت داشته های جامعه دینی کشور عزیزمان ایران و دستاوردهای جمهوری اسلامی که با حرکت فراگیر ملت و نثار صدها هزار خون پاک به دست آمده احترام قائل باشد، خودی است.

    * کسی که نقش یک مادر شهید را در «آباجان» بازی می کند؛ به نظر شما چنین کسی را به هر دلیلی که نمی دانیم چیست، می توانند از بازی در تلویزیون محرومش کنند؟ احیانا شاید از تصویر العمل اصولگرایان می ترسند …

    «آباجان» را ندیده ام و قضاوتی ندارم ولی راجع به صداوسیما بحث مفصل هست. من از حوزه هنری اخراج شدم به خاطر نقد صداوسیما و عملکرد آقای ضرغامی.

    * بعد نظر شما را هم نمی پذیرند؟

    فعلا که در بخش های دراماتیک تلویزیون بنده اثری از حضور مؤثر یک جریان حزب اللهی نمی بینم. اگر شما می بینید بفرمایید. تلویزیون عمدتا در تسخیر کاسب ها و بی آرزوی بزرگ ها و ریاکارهاست. سخافتی که در دوره آقای ضرغامی بر صداوسیما حاکم شد متأسفانه ادامه دارد. صداوسیما به عنوان رسانه ملی باید مورد نقدهای جدی تری قرار بگیرد. با جنجال های زرد بر سر شایعات فصلی اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

    واژه های کلیدی: ایران | ممنوع | رسانه ای | رسانه ها | تلویزیون | رسانه ملی | تلویزیون | فاطمه معتمدآریا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار