chaffern تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

chaffern: تصویر کاربران خبر زیر ذره بین

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز Uncategorized فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    مشاهده | داستان | تماشاگر | تماشا | اعداد | داستان | اخبار سینما

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید 

    بعضی از فیلم ها میباشند که چنان پیچیدگی در انها به کار رفته است که با مشاهده آنها گیج خواهید شد، کریستوفر نولان در ساختن این آثار استاد هست! شاید همۀ ي ما به مشاهده فیلم هایي با داستان هاي سرراست و بدون پیچیدگی عادت کرده و این فیلم ها را ترجیح می دهیم لیکن اغلب نشانه از تماشای فیلم لذت بردن و سرگرم شدن

    برای یک یا چند ساعت هست. ولی بعضی فیلم ها درست علی رغم این خواسته و میل ذاتی افراد ساخته شده است و با داستان پردازی پیچیده خود فرد را چنان درگیر خود کرده که تماشاگر جهت درک کامل فیلم مجبور می شود دستکم یک بار دیگر آن را از اول تماشا کند. بعضی از فیلمسازان مشهور مثل کریستوفر نولان در تولید و پرداخت چنین داستان هاي گیج کننده اي

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    تبحر خاصی دارند به طوری که شما مجبور می شوید در حین تماشای فیلم چندین بار به عقب برگردید یا حتی بعد از آخر فیلم ترجیح دهید دستکم یکبار دیگر ان را از اول تماشا کنید. گرچه معمولاً در هر فیلمی با تماشای دوباره میتوان جزییات بیشتری را از آن درک کرد.

    در ادامه ي این مقاله قصد داریم شما را با فیلم هایي آشنا کنیم که به علت پیچیدگی هاي داستان و تدوین هاي ماهرانه باید بیش از یک بار انها را تماشا کنید تا متوجه داستان فیلم شوید.

    مشاهده | داستان | تماشاگر | تماشا | اعداد | داستان | اخبار سینما

    ۱- پی «۱۹۹۸»

    فیلم وحشتناک و فلسفی «Pi» ساخته دارند آرونوفسکی را باید یکی از برترین فیلمهای این کارگردان معروف و صاحب سبک دانست. داستان فیلم در مورد یک ریاضیدان وسواسی است که خود را درگیر عدد مرموز پی میکند. فیلم «پی» در اصل به موضوعاتی مثل دین، افسانه و رابطه دنیا با ریاضی میپردازد.

    فیلم دو موجودیت ظاهراً سازش ناپذیر یعنی طبیعت ناکامل و غیرمنطقی انسان و قاعده مندی و خشک و انعطاف ناپذیر بودن ریاضی به خاص تئوری اعداد را به عکس می کشد.مکس یک ریاضیدان بدون کار و متخصص در حوزه ي تئوری اعداد است که در یک آپارتمان در شهر نیویورک زندگی میکند و به این اصل باور دارد که هر چیزی در طبیعت را می توان از طریق اعداد درک کرد. او می تواند محاسبات پیچیده اي را در درون مغز خود انجام دهد.

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    ریاضیدان جوان در کنار این استعداد خارق العاده ي خود از سردردهای متوالی، پارانویا، توهم و اضطراب اجتماعی زحمت میبرد. به علت مهارت خود در محاسبات پیچیده، مکس به کمک کامپیوتر خود تغییرات بازار بورس را آینده نگری میکند.یک روز در حین اینکار کامپیوتر وی دچار نقص شده

    و اعدادی نامفهوم را از پرینتر خود بیرون میدهد. مکس برگه اي که از کامپیوتر خارج شده است را در سطل زباله می اندازد ولی صبح روز بعد در می یابد که محاسبات کامپیوترش کاملاً درست بوده اند. مکس هر چه تلاش میکند برگه را پیدا نمیکند و در صحبت با استاد ظاهراً خل و چل خود در می یابد که او نیز قبلاً با این اعداد مواجه شده است هست.

    مشاهده | داستان | تماشاگر | تماشا | اعداد | داستان | اخبار سینما

    در نهایت محاسبات و درگیری هاي ذهنی مکس را به مرز دیوانگی می کشاند. اگر چه این فیلم و دیالوگ هاي آن مربوط به دنیای ریاضی و اعداد است ولی این شاخصه بدهید معنا نخواهد بود که اگر به دنیای ریاضی علاقمند نیستید از مشاهده فیلم لذت نخواهید برد. در کنار این عنوان باید اعتراف کرد که محاسبات فیلم شما را گیج خواهد کرد حتی اگر وسیله ي پیشرفته اي جهت محاسبات نیز در دسترس داشته باشید.

    ۲- ممنتو «۲۰۰۰»

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    تریلر روانشناسانه ي نئونوآر «ممنتو» «Memento» یکی از شاهکارهای بی نقص کریستوفر نولان داستان مردی را روایت میکند که به علت ضربه ي شدید در یک اتفاق ذهنش دیگر توانایی شکل دادن به خاطرات اخیر را ندارد از این رو تقریباً هر ۵ دقیقه یک بار انچه که در ذهن او ثبت شده است هست

    پاک می شود و او چیزی را به یاد نمی آورد. با این شرایط نامناسب ذهنی وی تلاش می کند افرادی که به او حمله کرده و همسرش را کشته اند پیدا کند و جهت اینکه تحقیقاتش را فراموش نکند هر چند دقیقه یکبار عکس گرفته و چیزهایی را روی آن یادداشت میکند.

    در واقع داستان فیلم به دو صورت نقل می شود: یکی سیاه و سفید که به صورت عادی و با نظم زمانی درست روایت شده است و دیگری رنگی که به صورت عقب گرد در وقت که شرایط ذهنی ناجور شخصیت مهم داستان را جهت بیننده تداعی می کند. این دو روایت داستانی موازی در انتهای فیلم با هم تلاقی پیدا می کنند

    که باعث می شود بعد از گذراندن لحظاتی مملو از گیجی و سردرگمی تنها در انتهای فیلم متوجه داستان شوید. ولی این شیوه ي داستان پردازی باعث میشود که جهت درک فیلم مجبور شوید دستکم یکبار دیگر فیلم را از اول تا آخر تماشا کنید.

    ۳- آغازگر «۲۰۰۴»

    فیلم هایي که قبل از فیلم «آغازگر» «Primer» و در مورد سفر در وقت ساخته شده است بودند معمولاً همه ي چیز را راحت بیان میکردند ولی این فیلم فلسفی که با هزینه اي ناچیز ساخته شده است بود باعث شد که جهت فهم بعضی از صحنه ها و مفاهیم آن به دنبال کتاب هاي آموزشی فیزیک برویم.

    مهم نیست که چند بار این فیلم را تماشا کرده باشید لیکن با هر وقت تماشای آن نکات جدیدی را در مورد داستان فیلم متوجه شده است و از معماهایی که در ذهنتان ایجاد شده است کاسته خواهد شد.سازنده فیلم که خود یک ریاضیدان و مهندس تحصیلکرده است تلاش نکرده جهت فهم داستان فیلم دیالوگ هاي فیلمش را راحت کند.

    فیلم داستان دو مهندس جوان را روایت میکند که در حین آزمایشات خود جهت کاهش وزن اشیاء در می یابند که سفر در وقت ممکن هست. در ابتدا انها خود را به ساعاتی قبل بازگردانده و از این طریق پول زیادی را در بازار بورس به جیب میزنند لیکن از قدرت خود در بازگشت به قبل بهره میبرند. ولی این تنها شروع ماجراست.

    ۴- بزرگراه مالهالند «۲۰۰۱»

    فیلم نئونوآر و معمایی «جاده مالهالند» «Mulholland Drive» به کارگردانی دیوید لینچ از فیلم هایي است که تماشاگر به آسانی آن را درک نخواهد کرد و با هر وقت تماشا کردن آن درک و نظر جدیدی نسبت به آن پیدا خواهید کرد. فیلم «جاده مالهالند» مثل یک پیاز لایه لایه دارای جزییات بسیار ریزی است که هر کدام نقش مهمی در درک داستان فیلم دارند.

    فیلم داستان یک بازیگر جوان به نام بتی را روایت می کند که با سفر به شهر لس آنجلس جهت رسیدن به رویاهایش و ورود به منزل عمه اش با زنی به نام بتی روبرو می شود که ادعا می کند حافظه اش را در اثر یک اتفاق تصادف خودرو از دست داده هست. در ادامه داستان هاي ظاهراً نامربوط متفاوتی نیز نقل می شود

    که در نهایت مشخص می شود همه ي به داستان مهم فیلم مربوط می شوند. هر دو شخصیت مهم داستان در تلاش جهت بازیابی حافظه بتی با حقایق آزاردهنده اي روبرو میشوند.

    ۵- ۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی «۱۹۶۸»

    تعداد زیادی از دوستداران سینما بر این توصیه توافق دارند که استنلی کوبریک یک نابغه ي به تمام معنا بود ولی داستان هاي داخل سفینه ي فضایی ۲۰۰۱ بیننده را گیج خواهد کرد. فیلم «۲۰۰۱: یک اودیسه فضایی» «۲۰۰۱: A Space Odyssey» داستان سفر یک گروه اکتشافی به سیاره مشتری و روبرو شدن انها با سنگی است که توانایی برقراری رابطه داشته و مشخص می شود که در تکامل انسان ها نقش داشته هست.

    در این سفر تمامی ماموریت ها در بازرسی یک روبات به نام هال بوده و همه ي بر این باورند که این روبات نه اشتباه میکند و نه دچار نقص می شود. ولی در ابتدای ماموریت نقصی فنی رخ داده و هال دچار اشتباه می شود در نتیجه دو فضانورد و دانشمند حاضر در سفینه تصمیم می گیرند که علی رغم بهانه هاي هال وی را کنار بگذراند. درگیری هاي بین این دو و روبات برنامه ریزی شده است اتفاقات ناگواری را جهت انها به وجود می آورد.

    ۶- اطلس ابر «۲۰۱۲»

    فیلم علمی تخیلی «اطلس ابر» «Cloud Atlas» که بر زمینه رمانی نوشته دیوید میچل با همین نام ساخته شده است است داستان هاي موازی را روایت می کند که نشان می دهد اعمال انسان در قبل و آینده زندگی اطرافیانش را عوض کردن داده و یا به نحوی تحت تاثیر قرار میدهد.

    به عبارت دیگر فیلم به نحوی نظریه ي تناسخ را به عکس میکشد که چگونه روح یک انسان شرور می تواند در آینده در یک قهرمان حلول کند و یا مهربانی شخصی در آینده انقلابی را موجب شود.داستان پردازی متقاطع و ترکیبی، پرش از زمانی به زمانی دیگر در طول تاریخ و ارتباطات پیچیده و گیج کننده شخصیت هاي فیلم با هم باعث شده

    که فیلم به یک معما تبدیل شود که بیننده باید تلاش کند آن را حل نماید. هر یک از بازیگران فیلم در هر دوره زمانی نقش متفاوتی را بازی می کنند که روایت همزمان داستان هاي گوناگون انها در اعصار گوناگون بیننده را گیج میکند و جهت درک انها باید چند بار فیلم را تماشا کند.

    ۷- حیثیت «۲۰۰۶»

    همۀ می دانیم که نشانه شعبده بازان و جادوگران این است که بیننده را گیج کنند ولی این تریلر رازآلود که یکی دیگر از شاهکارهای کریستوفر نولان به شمار می آید چنان با مهارت ساخته شده است است که جهت درک اتفاقات آن باید با توجه بارها آن را تماشا کنید.

    بنابراین تماشای فیلم «حیثیت» «The Prestige» جهت کسانی که به دنبال فیلم هایي با داستان هاي سرراست و راحت میباشند پیشنهاد نمی شود. شیوه داستان پردازی فیلم طوری است که با تماشای چند باره آن نیز هنوز سوالاتی در ذهن شما در مورد داستان فیلم و شخصیت هاي آن باقی خواهد ماند.

    فیلم داستان دو شعبده باز لندنی را روایت میکند که در سال هاي نهایی قرن نوزدهم تلاش دارند هر یک روشهای خلاقانه ي جدیدی را جهت متحیر کردن بینندگان خود کشف کنند و در این مورد با هم مسابقه شدیدی دارند. مسابقه هاي آنان پیامدهای ناگواری جهت هر دو در پی دارد.

    ۸- دانی دارکو «۲۰۰۱»

    فیلم «دانی دارکو» «Donnie Darko» در ظاهر در مورد جوانی است که همواره یک خرگوش غول پیکر را در کنار خود می بیند ولی با کمی توجه در می یابید که داستان به همین سرراستی و سادگی نیست. درام علمی تخیلی «دانی دارکو» در مورد یک پسر جوان است که یک روز صبح با مشاهده یک موجود بزرگ شبیه خرگوش از خواب بیدار شده

    و به او گفته می شود که دنیا در ۲۸ روز آینده به اتمام خواهد رسید. رفتارها و سوالات عجیب دانی باعث می شود که همه ي فکر کنند رابطه وی با واقعیت قطع شده است و وی در توهم به سر برده و دچار پارانویا شده است هست.

    بر زمینه دستورات خرگوش مرموز که فرانک نام دارد دانی دست به کارهای عجیب و غریب و خطرناکی میزند. در نهایت اتفاقات ۲۶ روز قبل به صورت برعکس در برابر چشمان دانی تکرار می شوند. اتفاقاتی که در انتهای فیلم میوفتد بیننده را به طور کلی گیج خواهند کرد به طوری که مجبور خواهد شد فیلم را از اول تماشا کند.

    ۹- چشمه «۲۰۰۶»

    فیلم درام عاشقانه «چشمه» «The Fountain» ساخته دارند آرونوفسکی دارای ماهیت افسانه اي جادویی بوده و با تماشای آن چنان سر در گم خواهید شد که ساعت ها و ساعت ها جهت درک آن باید فکر کنید. فیلم دارای سه خط داستانی در مورد فناناپذیری و از دست دادن عشق و تلاش یک مرد جهت پیشگیری از این آینده تلخ در زندگی دنیوی یا دنیای بعد از آن هست.

    هیو جکمن و راشل ویز نقش زن و مردی را بازی میکنند که با وجود تفاوت زمانی و فضایی، عشق انها را به هم مرتبط میکند. هر یک پرسشها خاص خود را دارند. زن یک ملکه ي اسپانیایی قرن شانزدهمی با سرنوشتی تلخ و مرد یک دانشمند امروزی است که همسرش به مریضی سرطان دچار شده

    و جهت فرار از آینده تلخ خود دست به هر کاری می زند. در واقع این دو نقش دو همسران را در دو وقت متفاوت ولی مرتبط بازی می کنند که بسیار سوررئالیستی بیان می شود. با مشاهده فیلم بدون شک دچار سرگیجه خواهید شد.

    ۱۰- تلقین «۲۰۱۰»

    باز هم هر وقت پای ذهن، مغز و داستان هاي اوهامی پیچیده به میان می آید شاهد حضور کریستوفر نولان هستیم. فیلم «تلقین» «Inception» بدون شک از آن دسته فیلم هایي است که با مشاهده آن از اطرافیان خود در مورد معنا و مفهوم فیلم و داستان آن پرسش خواهید کرد. ولی باید بدانید

    که دوست شما نیز اگر فیلم را قبلاً ندیده باشد چیزی اکثر از شما نمی داند بعد بهتر است چند بار فیلم را از ابتدا تماشا کنید. این فیلم علمی تخیلی داستان یک دزد حرفه اي با بازی لئوناردو دی کاپریو را روایت میکند که با نفوذ در ناخودآگاه قربانیان اطلاعات موجود در مغز انها را به دزدی می برد.

     به گزارش پارس ناز در نهایت به وی ماموریتی تقریباً غیر ممکن محول میگردد که در صورت انجام موفقیت آمیز آن سابقه ي نامناسب وی به طور کلی پاک خواهد شد. شخصیت مهم داستان نیز که با اتهامات بسیاری مواجه شده است و نمیتواند نزد خانواده اش برگردد با این ماموریت خطرناک و غیرممکن موافقت می کند که در نهایت با تشکیل یک گروه حرفه اي پیروز به انجام آن می شود.

    ۱۱- سینکدوکی، نیویورک «۲۰۰۸»

    فیلم درام و پست مدرن «سینکدوکی، نیویورک» «Synecdoche, New York» نخستین فیلم ساخته چارلی کافمن با بازی فیلیپ سیمور هافمن یک کارگردان نمایشی مریض احوال به نام کادن را روایت میکند که در حال کار بر روی یک پروژه نمایشی است و وسواس او در تولید و پرداخت این نمایش به حقیقی ترین شکل ممکن باعث می شود

    که مرز بین واقعیت و داستان جهت وی نامشخص شود. همزمان با روشهای غیرمعمول او در کارگردانی شخصیت مهم مجبور میشود راه حل هایي جهت برون رفت از پرسشها خانوادگی و معنوی و اصلاح اوضاع جسمانی خود پیدا کند.

    با گذشت سریع سال ها زندگی وی دستخوش تغییرات شدیدی میشود و او تلاش می کند بیش از پیش خود را از فضای شهری بیرون از منزل و محل کارش دور نگه دارد. در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد که کادن از درک انها عاجز بوده و دیگر مرز بین واقعیت و توهم را درک نمی کند. این سرگیجه ي ذهنی شخصیت مهم داستان، بیننده را نیز درگیر خود میکند به طوری که مجبور می شود فیلم را دستکم یک بار دیگر از ابتدا تماشا کند.

    واژه های کلیدی: مشاهده | داستان | تماشاگر | تماشا | اعداد | داستان | اخبار سینما

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید

    فیلم های گیج کننده ای که حتما باید دوبار تماشا کنید


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار